Požadavky stanovené právními předpisy pro zpracování krizového plánu mohou být dobrým vodítkem pro zpracování dokumentu – krizového plánu – k naplnění požadavků § 102 odst. 6 zákoníku práce i pro firmu nebo společnost, které se tyto předpisy netýkají. Rozsah a obsah takového krizového plánu je zcela závislý na konkrétních podmínkách. Může například obsahovat:
- identifikační údaje o firmě nebo společnosti,
- řešení živelných a ekologických katastrof (povodně, zemětřesení atd.), ale i epidemií,
- řešení technických a technologických havárií ve firmě nebo společnosti i v blízkém okolí, včetně požárů či výbuchu a omezení dodávek energií a surovin,
- narušení ekonomických vztahů (například platební neschopnost nebo zastavení dodávek),
- narušení sociálních vztahů (například stávka zaměstnanců nebo sociální nepokoje obyvatelstva) a teroristické nebo vojenské ohrožení.
Přílohy plánu mohou tvořit:
- organizační řád,
- plán svolání krizového managementu,
- plán spojení,
- evakuační plán (případně požární evakuační plán),
- plán ukrytí.
Podle konkrétních podmínek se dále může jednat o plán výdeje prostředků individuální ochrany (například ve školských a zdravotnických zařízeních), havarijní plán atd. S tímto komplexně pojatým plánem by měli být seznámeni alespoň odpovědní zaměstnanci za jeho případné naplnění.
2017-01-20